דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה רפואה משלימה? 

מאת    [ 30/01/2013 ]

מילים במאמר: 367   [ נצפה 1699 פעמים ]

כשאנחנו חולים, רובנו מחפשים איזושהי הקלה או פתרון כלשהו, שיגרום לנו להרגיש טוב יותר ולחזור לתפקד במהרה. הדרך הרגילה לעשות זאת היא להיעזר בתרופות שונות, חלקן תרופות מרשם ואחרות תרופות ללא מרשם, אשר ניתנות בהמלצת הרופא או נלקחות באופן עצמאי על סמך ניסיוננו. תרופות כאלה יכולות להיות משככי כאבים, סירופ נגד שיעול, טיפות אף, ועוד משחות ותכשירים שונים העוזרים להתגבר על סימפטומים כאלה ואחרים, המפריעים לנו להמשיך בשגרת יומנו.

הבעיה עם שיטת הטיפול הזו היא שלקיחת תרופות לטיפול בסימפטומים, בדרך כלל איננה עוזרת לטפל במקור הבעיה ולחזק באמת את הגוף. למשל אם חלינו בשפעת ואנו נוטלים פאראצטמול להורדת החום ומשפריצים טיפות אף כדי שנוכל לנשום טוב יותר, אנו לא מטפלים במערכת החיסונית שלנו, אלא רק "מכבים שרפות". בעיה נוספת היא, שנטילת תרופות רבות מכניסה אל גופנו חומרים כימיים רבים, אשר עלולים לרגום גם לנזקים שונים, לכן לא מומלץ להתבסס על תרופות אלה בלבד כל פעם שאנו לא חשים בטוב.

כיום ידוע כי ישנה אלטרנטיבה לטיפול הרפואי הקונבנציונאלי. הרפואה המשלימה נמצאת בעלייה מבחינת הפופולאריות שלה, ורבים כבר מבינים כי ניתן לשפר את הבריאות הכללית שלנו באמצעים טבעיים שאינם מזיקים, ויכולים אף להיות נעימים מאוד.

 להלן חלק מהסיבות מדוע רפואה משלימה עדיפה במקרים מסוימים על פני רפואה קונבנציונאלית:


    • הטיפולים מן הרפואה המשלימה הינם טיפולי מגע או טיפולים המשתמשים בחומרים טבעיים, אשר מחזקים את הגוף ותורמים ליכולת התפקוד שלו, ואינם מזיקים לנו.
    • הרפואה המשלימה מטפלת גם באדם הבריא ומחזקת אותו, על מנת למנוע מחלות. רעיון זה עומד בבסיסה של הרפואה הסינית למשל, אשר מציעה טיפול קבוע לכלל האוכלוסייה, ולא רק למי שנמצא בעת מחלה. היתרון הוא בכך שבדרך זו ניתן לשפר את בריאות הציבור בצורה משמעותית, למשל ע"י תזונה נכונה, פעילות גופנית ושימוש בטיפולים כמו דיקור, שיאצו ועוד.
    • הטיפולים מתאימים גם לילדים, לנשים בהריון ולאנשים הרגישים לתרופות, ולכן הם נותנים מענה לקהל רחב יותר, מבלי לסכן את הציבור.
    • טיפולים מן הרפואה המשלימה יכולים לסייע לחולים במחלות קשות, ואף לחולי סרטן, במקבלים לטיפול התרופתי האינטנסיבי שהם מקבלים. הטיפול האלטרנטיבי מחזק את הגוף, מקל את ההתמודדות ומזרז את תהליך הריפוי.
    • הטיפולים הם נעימים ומרגיעים, חלקם כוללים עיסוי, מוזיקה נעימה, ריחות אותנטיים ואווירה של בריאות ושלווה, ולכן הם נחשבים לא רק לרפואה בלבד, אלא גם לפינוק והנאה בדרך אל הבריאות שאנו מאחלים לעצמנו.

לרדת בקלות - לרדת במשקל זה קל!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב